En ny tanke

 

 

Jag har fått en ny idé vad gäller min kommande träning, vad gäller styrketräning. Jag står fast vid min 14dagars-utmaning vad gäller löpningen, men för styrkan så tänker jag en muskelgrupp/kroppsdel om dagen.

 

Då tänker jag ju som så att core är viktigast för mig (stillasittande arbete, mestadels). Så ett utkast från min tankeverksamhet;

 

Måndag: Rygg

Tisdag: Ben/rumpa

Onsdag: Mage

Torsdag: Rygg

Fredag: Ben/rumpa

Lördag: Mage

Söndag: Armar/bröst

 

Övningarna (som jag tänker nu) kommer att bygga på lust och känsla för dagen - huvudsaken är att muskelgruppen aktiveras, att den blir starkare. Övningar från övningsbanken i mitt huvud, internetsidor och youtube-videos.

 

Helt rimlig tanke i min värld. Kick-off idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0