Rest another day

 

Klockan har ännu inte hunnit slagit 12 än och 50 minuters powerwalk och ca 70 minuters löpning är avklarade.

 

Nu mår jag bra alltså. Enligt söndagsrutinen tog jag mig ut på en powerwalk tillsammans med hunden efter frukost. En regnig morgon bjöds det på. Skorna blev dyngsura. Men det var det klart värt, när dagen kan få en sådan bra början.

 

Sedan var jag hemma en stund, tittade på Du är vad du äter och åt mellanmål. Sedan började längtan efter att springa kännas i kroppen. Jag tänkte smyga ut själv, men det gick självklart inte. Hunden fick självklart följa med, när han så gärna ville. Tillsammans sprang vi i ca 40 minuter, på småstigar i skogen. Sedan lämnade jag av honom hemma och sprang ytterligare en halvtimme på egen hand. Kände mig pigg, stark och lätt även om jag höll nere på tempot.

 

Nu är jag träningsnöjd, glad och pigg. Älskar denna känslan.


Kommentarer
Postat av: Pounding the Pavements

....imponerande! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0