Morgonpw och rådjurskid

 

Imorse när pojkvännen åkte iväg till jobbet gav jag mig ut i skogen på en powerwalk med hunden. Jättehärlig morgon med sol och fågelkvitter, dessutom hade jag massor av energi i benen! Det måste vara efter all mat efter gårdagen, fikade massor..

 

När vi började närma oss sluttampen på min tänkte runda stötte vi dock på en rådjursmamma med två små kid (i storlek med hundens huvud). Min hund fick ju för sig att denna rådjursfamilj var nya spännande vänner och for fram till dem. Det blev lite rabalder, rädda rådjur och en minst sagt lycklig hund. Vi skildes till slut åt och jag lämpade av hunden hemma och gick sedan tillbaka till platsen där rådjuren varit. Den lilla familjen hade sökt sig bort därifrån och jag var skapligt lättad över att mamman hämtat sina små bebisar.

 

Slutet gott allting gott efter 12,6 km med på lite drygt två timmar med ca 840 förbrukade kcal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0