Powerwalk och träningstankar

Med den ena anledningen efter den andra så har träningen inte blivit som jag önskat även denna vecka 3. Löpningen har inte blivit av på grund av isgator och nu i slutet av veckan, snö på denna hala is. Jag har helt enkelt inte vågat springa. Jag har inte heller gjort så många burpees jag hade önskat heller.

 

Fast jag skulle nog inte säga att jag slöat till mig. Jag har nog bara lyssnat på min kropp som har behövt vila.

 

Dagens motion har blivit en lång powerwalk för att samla energi och sortera tankar. 2,5 timme ägnades åt denna aktivitet tillsammans med hunden. Den rundan vill jag ta mig runt en gång i veckan, det har jag sagt sedan i våras tror jag. Det får bli ett mål för februari (och såklart resterande helg i januari).

 

Och så längtar jag efter ljusare kvällar. Att nästan bo ute på landet gör att man blir väldigt begränsad efter mörkrets intrång. Eller så sitter begränsningen i att jag inte har en pannlampa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0