Lördagens långpass

På morgonen blev jag och sambo upphämtade för att sedan åka iväg till ett litet träningsläger med skidklubben. Jag åker dock inte skidor. Hur som helst, det hade kommit ett par-tre centimeter nysnö. Mina supernovas har hängt med i över ett år nu, och det märks på fästet.

Väl framme slängde vi in våra grejer och så samlades en tapper grupp för att ge sig ut på ett längre pass. 7 km var målet, kanske 8. Och så gav vi oss iväg. Ingen blåst, bara skönt väder. Fast jag staplade väl fram snarare än flög. Det blev inte 7 km eller 8 heller, det blev 12,5. Den halva kilometern blev en vilse-grej. Ca 75 minuter tog det för min del.

Sedan bjöds det på lasagne, pizzasallad, sallad, surdegsbröd...

Eftermiddagens pass skippade vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0