Löpstyrka: så tränar jag

Efter förfrågan tänkte jag berätta om den löpstyrka jag har tränat sistone. Träningspassen med löpstyrka kör jag genom Nike Women Training Club. Det programmet jag kör efter heter TRAINING FOR RUNNERS. Varje pass består av 20 effektiva minuter, det är totalt 10 övningar á 2 minuter. För att komma åt träningsvideorna behöver man skapa ett eget konto - som är gratis! Varje träningsprogram (tror jag) är planerat över fyra veckor.

 

I varje träningsprogram finns dessutom tre nivåer, antingen är det 2, 3 eller 4 pass i veckan. Du kan alltså välja vilket pass som passar dig bäst.

 

Om du vill hoppa ett träningsprogram från Nike räkna med att träningspasset tar ca en halvtimme, i och med lite "administrativ" tid.

 

Dessutom visar tränarna (det är fler, både manliga och kvinnliga) hur övningen går till, sedan är det upp till dig att ösa själv i två minuter - eller varför inte längre till om man vill bli riktigt svettig?

 

Keep it up!



Kommentarer
Postat av: BENITA

sv: yes! jag ska försöka att andas.

Postat av: Malin I Form

Sv: Ahh, det är nog sant faktiskt! Ska fundera på detta.. kan tyvärr inte önska mig det i julklapp då alla redan har köpt till mig ;p

2010-12-06 @ 20:27:13
URL: http://maliniform.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0