About health

Enligt forskning skulle 70 % av all ohälsa reduceras helt med fysisk aktivitet.

 

Med andra ord beror 70 % av ohälsan enbart av bristen på fysiskt aktivitet.

En skrämmande tanke tycker jag. Varför låter inte exempelvis arbetsgivare träning för de anställda vara obligatorisk? Tänk vad mycket mer hälsa och välbefinnande man skulle vinna på det. Tänk vad många fler skulle kunna njuta av en starkare kropp med bättre kondition. Tänk vad människor skulle bli gladare. Tänk vad folksjukdomar som skulle förbyggas, typ II diabetes, fetma, cancer, hjärt- och kärlsjukdomar.

Om jag skulle få bestämma skulle alla få uppleva den njutning som träning skänker mig och andra träningstokiga.


Kommentarer
Postat av: SuperSHEro

Skrämmande siffror! det läskiga tycker jag är att alla jämt ska tycka att "man är så duuuuktig" är man tränar... Det är inte duktigt, de tär en nödvändighet!

Men samtidigt så känns det som att det går en trend med träning just nu, alla ska träna. Och de tär väl bra.. bara det håller i sig! :)

2010-12-08 @ 13:25:37
URL: http://supershero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0